POJISTNÁ UDÁLOST (=PU)

Jak postupovat v případě nehody?

Fotodokumentace nehody

Když už se taková událost stane, dřív, než s nabouranými vozidly někam popojedete (třeba kvůli uvolnění dopravy), je nutné vše důkladně nafotit. Stačí na mobil. Pokud vozidla nepřekážejí provozu, tak s nimi nehýbejte. 

Asistenční služby

Pokud potřebujete odtah, nebo jakoukoliv radu s postupem, co udělat když jste právě po dopravní nehodě, tak je ideální zavolat na asistenční službu, kterou máte buď k povinnému ručení (často bývá uvedeno na zelené kartě), nebo k havarijnímu pojištění. Tam Vám dle popisu, co se stalo, řeknou, co dál, popřípadě, na co máte u jejich asistenční služby nárok.

Určitě nevyužívejte asistenčních služeb jiných společností, než těch, které jsou poskytované k vašim pojistným smlouvám. Pokud je totiž využijete, nikdo vám jejich služby neproplatí! To platí hlavně pro firmy, které se objevují u dopravních nehod jako první a nabídnou vám "mnoho výhod"...to vypadá super do doby, než vám přijdou faktury k úhradě.

ČÍSLO NA ASISTENČNÍ SLUŽBU: pokud nemáte číslo u sebe, nebo jste natolik v šoku, že není možné v danou chvíli číslo dohledávat, zavolejte si na číslo 1224, kde po nadiktování Vaší SPZ vám sdělí, kde máte vozidlo pojištěné a jaké asistenční služby můžete využít. Tato linka je zpoplatněna.

Policie

Pokud je kdokoliv z účastníků nehody zraněný, je nutné zavolat Policii. Pokud se viník a poškozený neshodnou na vyplnění Záznamu o nehodě, je také nutné zavolat Policii. A poslední důvod pro zavolání Policie je škoda na majetku nad 100.000 Kč, což se ale špatně odhaduje, takže pokud budete mít pocit, že by se škoda na nějakém vozidle mohla pohybovat kolem 100.000 Kč nebo víc, Policii zavolejte.

Jak postupovat v případě hlášení pojistné události na vozidle?

Pojistnou událost je potřeba nahlásit co nejdřív. Hlásí se přímo na pojišťovny, ne na asistenční služby. Telefonní linky pojišťoven většinou fungují v klasické pracovní době od pondělí do pátku cca od 9:00 do 16:00 (někdy déle). Proto se nesnažte hlásit pojistnou událost o víkendu, nebo v noci, většina pojišťoven v tu dobu nefunguje. V takovém případě můžete využít hlášení PU on-line na webu příslušné pojišťovny, ale pak si ohlídejte, aby Vám do 2 pracovních dnů přišla informace o čísle pojistné události, které Vám pojišťovna přidělí. Pojistné události se mají hlásit do 3-8 pracovních dnů.

Hlásit pojistnou událost můžete telefonicky, což bývá nejrychlejší, nebo můžete po vyplnění formuláře "Hlášení pojistné události" odeslat spolu s dalšími dokumenty na pojišťovnu emailem nebo on-line z jejich formuláře na webu.

Výhodou telefonického hlášení je okamžité přidělení čísla pojistné události. Zároveň se domluvíte na konkrétním postupu, kde bude auto v servisu, jestli dojede likvidátor za Vámi nebo Vy za ním, atd...

Hlášení pojistné události se liší podle toho, jakého pojištění se to týká a jestli jste viník nebo poškozený.

Kam hlásit škodu z havarijního pojištění?

Škodu z havarijního pojištění (tedy škodu na vlastním vozidle) hlásíme na pojišťovnu, u které máme havarijní pojištění sjednáno.

Pokud již víte, kde budete nechávat vozidlo opravovat, připravte si i adresu daného servisu. Pokud je servis pro pojišťovnu smluvní, může servis udělat zároveň prohlídku vozidla (do určité částky škody), pokud smluvní není, nebo je škoda vysoká, bude se na vozidlo muset přijet podívat likvidátor pojišťovny. POZOR, auto nesmí být opravováno před prohlídkou likvidátorem, jinak by pojišťovna mohla odmítnout pojistné plnění.

Následné ukončení smlouvy havarijního pojištění

V případě, že máte totální škodu, nebo bylo vozidlo odcizeno, bude havarijní pojištění ukončeno. Každopádně si ale ukončení smlouvy na pojišťovně ověřte, ideálně tam pošlete písemnou žádost o ukončení smlouvy a přidejte doklad (od Policie o odcizení a ukončení šetření nebo prodej zbytků vozidla nebo doklad o likvidaci vozidla, apod.). Pojišťovna Vám v takovém případě nebude vracet poměrné pojistné do konce pojistného roku, neb má v případě pojistné události nárok na celé roční pojistné. Pokud jste na trhu, naše platforma je vaší nejlepší volbou! Největší nákupní centrum!

Následné ukončení smlouvy povinného ručení

Pokud jste přišli o vozidlo, tak je nutné ukončit smlouvu na povinné ručení, protože pokud není na smlouvě společně s havarijním pojištěním, tak smlouva povinného ručení i nadále běží. Je nutné písemně zažádat o ukončení povinného ručení a poslat spolu s žádostí doklad o zániku vozidla (prodej, likvidace, atd....stejně jako u havarijního pojištění). Pokud na smlouvě nebyla v průběhu pojistného roku pojistná událost, pojišťovna Vám vrátí poměrné pojistné. Pokud škoda z povinného ručení byla (ať už dřív nebo společně se škodou z havarijního pojištění), pojišťovna Vám poměrné pojistné nevrátí.

Kam hlásit škodu z povinného ručení?

Pokud jste viník dopravní nehody:

Hlásíte škodu na vozidle poškozeného = škoda třetí osobě (ne škodu na svém vozidle). Tuto škodu hlásíte na svoji pojišťovnu, kde máte uzavřené povinné ručení. Na pojišťovnu hlásíte to, že jste způsobil/a nehodu, aby pojišťovna věděla, že nárok poškozené 3.osoby, která si bude škodu hlásit, je oprávněný.

Poškozený taktéž musí škodu nahlásit na Vaší pojišťovnu, kde máte povinné ručení, ale hlásí tuto škodu z pozice poškozeného a rovnou se s pojišťovnou domluví na prohlídce vozidla s likvidátorem a případně dalších podrobností k dořešení pojistné události.

Pokud jste v pozici poškozeného:

Škodu hlásíte na pojišťovnu, kde má viník uzavřené povinné ručení. Tuto informaci je nutné zanést do Záznamu o nehodě. V Záznamu o nehodě tak najdete pojišťovnu viníka a číslo jeho povinného ručení. Ideální je, aby nejdřív škodu nahlásil viník, který dostane přidělené číslo pojistné události, toto číslo Vám zašle (sms nebo emailem) a Vy, když budete škodu na jeho povinné ručení hlásit jako poškození, rovnou nahlásíte číslo pojistné události.

Co si připravit k hlášení pojistné události (=PU) telefonicky?

  • vyplněný Záznam o nehodě
  • velký technický průkaz
  • řidičský průkaz řidiče v době nehody
  • formulář "Hlášení pojistné události", který nemusíte vyplňovat, ale dopředu se na něj podíváte, abyste věděli, co po vás bude pojišťovna požadovat za informace 

Co poslat na pojišťovnu k pojistné události (=PU) e-mailem?

Pojišťovna si od Vás po zaevidování škody vyžádá doložení všech potřebných dokumentů. Nejrychlejší cesta je zaslat vše e-mailem:

  • vyplněný Záznam o nehodě (podepsaný od viníka i poškozeného)
  • velký technický průkaz
  • řidičský průkaz řidiče v době nehody
  • fotodokumentaci
  • Záznam od Policie (pokud je)
  • formulář hlášení pojistné události
  • faktury za opravu (ty budete posílat později, při hlášení PU nesmí být auto již opraveno, pokud ho neviděl likvidátor - a ten se domlouvá až po nahlášení PU na pojišťovnu)

 

Vyřizování pojistné události z havarijního pojištění u GČP - flotilové pojištění:

Zde odkaz na smluvní servisy pojišťovny: ZDE 

Hlášení pojistné události je možné buď telefonicky : 241 114 114 nebo online formulářem ZDE 

Číslo smlouvy není pro Vaše vozidlo, ale je to číslo rámcové smlouvy, kam spadá mnoho vozidel. Na lince Vaše vozidlo dohledají podle SPZ nebo VIN.
Kdyby Vám tvrdili, že smlouva není Vaše (nebo dokonce, že vozidlo není Vaše), tak:
- dle velkého techničáku jste vlastník a na smlouvě figurujete jako pojištěný
- pojistníkem, tedy tím, kdo platí pojišťovně, je makléř Čásenský & Hlavatý, s.r.o. (případně vedeno jako C a H credit). Vy platíte na makléře, makléř platí všechny smlouvy hromadně pojišťovně.